Gå till innehåll

Krisinformation

Sök


1000-lyktor

En ljusmanifestation för barnens rättigheter

Den 20 november klockan 17-18 på plassen i Österbymo samlas vi för att tända ljus tillsammans.

Program för kvällen

17.00 startar vi upp med ett välkomsttal och låter oss omfamnas av ljus och värme som synligör och symboliserar barnens röster.

Vimplar med barns tankar om Barnkonventionen finns upphängda för läsning och reflektion.

Kulturskolan uppträder

Barnen dansar Ljusdansen tillsammans med KoKo
(se filmen ovan)

Ni kan köpa korv med bröd, festis och glögg där pengarna går till förskolebarnen.

Varmt välkomna till en betydelsefull kväll!

Senast uppdaterad